fredag 30 september 2011

Jag var så trött...

idag när jag kom hem så efter att jag lagt lillstrumpan så var jag tvungen att ta en liten tupplur. Skönt och välbehövligt var det verkligen. Efter min lilla sovstund så fick jag lite nya krafter att stöka undan det värsta här hemma och så ska jag försöka dammsuga imorgon. Jag hade, som vanligt, tänkt att jag skulle ha hunnit städa och göra lite snyggt inför helgen men det är som full rulle under veckorna. Nåja, lite skit i hörnen är det väl förhoppningsvis ingen som har dött av. Det finns viktigare saker än att städa. Men jag är född i jungfruns tecken och vill gärna ha det prydligt omkring mig... Men det är svårt att städa när lillan går bakom och ostädar det man precis har städat. Hon är en riktig busfia, två år och har tonvis med både humor och humör! Igår köpte jag en ny grön växt, en ginsengfikus tror jag den hette. Tycker den ser lite rolig ut. Trevlig helg nu på er!

3 kommentarer:

  1. Du skriver så fint.
    Inte är det viktigaste i världen med städningen. Var sak har sin tid.
    Ha en skön söndag med lillan!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Anna !

    Tror inte man behöver vara född i något särskilt tecken för att ha prydligt omkring sig. Det är väl bohemer som inte bryr sig så mycket, om hur det ser ut där de bor.Av vad jag har fått nys om.

    Du får låtsas att Du inte ser leksakerna runt Dig.En vacker dag är lillstumpan stor och då saknar Du det.

    Trevlig fortsatt fin Söndag.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  3. Tack Lisbet för att du tycker att jag skriver fint!
    Och Mi du fick mig att tänka på en dikt. Men jag tror jag skriver den i ett inlägg istället :)

    SvaraRadera