fredag 16 september 2011

Har bakat...

litegrann ikväll. Det blev en sockerkaka med äpplen och kanel och sedan så gjorde jag en chokladtårta på nötbotten till mig. Den verkar lovande, jag har inte smakat den än men den ser väldigt god ut. Sockerkakan får övriga familjen äta. Jag gjorde en vanlig sockerkakssmet och så stekte jag äpplen i smör och så på med mycket kanel och lite socker. Sedan lade jag äpplena i ett snyggt mönster på smeten och så in i ugnen. Kommer att servera den med vaniljsås. Blir nog riktigt mumsigt fast jag får ju bara lukta på den. Men det går verkligen bra det här. Och jag är så glad att jag kan baka, för det tycker jag är så roligt, utan att känna att jag vill smaka. Önskar er en trevlig helg för nu ska jag slå in lite paket!

Bilden har jag lånat från receptsidan för jag har fortfarande inte kommit mig för att ladda batteriet till kameran. Kanske dags snart?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar