onsdag 9 februari 2011

När solen...

börjar lysa så börjar jag inte bara se hur smutsiga fönster vi har utan det börjar också klia i inredningsfingrarna. Ja, för den delen känner jag för att plantera en massa frön också men det är det alldeles för tidigt för här uppe i den kalla nord. Men renovera och inreda kan man absolut göra! Just nu är jag sugen på att köpa den gröna molnlampskärmen till sonens rum och i lillans rum skulle vi behöva skaffa en liten bokhylla. Sedan har jag en söt, liten stol som jag tänkte måla vit och klä om sitsen på med något fint tyg. Sedan fick vi en liten barnsoffa i trä av svägerskan som just nu är blå med nalle puh på och den ska jag måla vit och sedan får vi se om jag målar dit något annat motiv. Kanske kan man göra en klädd dyna så det blir lite mjukt att sitta på i samma tyg som stolen. Hm. Tål att tänkas på. Tankarna och inspirationen bara flyger omkring - man skulle bara ha tid att förverkliga dom. Fina tyger till bra pris har dom ju på Stoff och stil och sedan har ju Panduro en del fina. Och så finns det riktigt fina retrotyger på Broarne. Det kommer att bli svårt att välja. Om jag nu lyckas få tid över och lyckas åstadkomma något så ska jag absolut fota och visa upp här. Nu gäller det bara att sortera i idéerna och bestämma sig för en sak att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar