lördag 27 november 2010

Visst...

är den fin, min stjärna som jag köpte på Hemtex! Den ger ett väldigt mysigt sken och så är den enkel och fin. Och vit! Ja, lite adventsfint har jag hunnit göra men idag så jobbar mannen precis hela dagen från 7 imorse till sena natten så mest har jag ju såklart skött om barnen och varit ute på stan en sväng. Köpte faktiskt en julklapp också. Och lite vit sprayfärg som jag ska använda till en adventsljusstake som ska bli vit istället för röd. Barnen är lite förkylda så jag är rädd att dom kan få feber till imorgon vilket är synd när det är skyltsöndag. Det är ju så mysigt att gå och titta och så är det lite marknad och sådant. Vi får hoppas på det bästa. Sedan ska vi ju förstås tända det första ljuset i adventsljusstaken och dricka lite glögg. Det hör liksom till. Kanske att det slinker ner en pepparkaka också.
Ha en mysig första advent imorgon!

1 kommentar:

  1. Hejsan Anna !
    Nyss läst Ditt mail till min blogg, jag önskar Dig också en fin första Advent.
    Det har kommit mängder av det vita i går kväll-natt och tidiga morgon.Nu börjar det klarna.11.33.

    Jag tittar inte så ofta på teve, kul att vi gillar lika.Han spanjoren som överlevde flygolyckan. jag minns den.Då det skrevs om den,i det bästa, gjordes en film om den. Den blev nog lika populär som "Den gamle och havet".
    Jättefin stjärna Du köpt, min gamla gulmetallstjärnor hänger med ett par år till.

    Kram Mi

    SvaraRadera