tisdag 23 november 2010

Har idag...


haft den stora förmånen att få träffa och prata lite med författaren Carin Wirsén. Ni vet hon som har skrivit böckerna om Rut & Knut och som är en av mina stora favoriter när det gäller barnbokslitteratur! Hon hade dessutom med sig några av produkterna som heter Brokiga, bland annat förkläde, haklapp, julkort med mera. Så imorgon ska jag ta och handla lite av henne. Jag tänkte köpa förklädet till lillan i julklapp och så hade hon en liten smart pysselbok som man kan göra tillsammans där både små och stora barn kan måla. Det stora syskonet kan måla i bilden och sedan kan det lilla barnet måla det som uppmanas i texten till exempel så var det en bild på en liten med paraply och då skulle man också måla regnet! Himla fiffigt tyckte jag, men man kanske måste se det för att förstå vad jag menar. Jag är inte världsbäst på att förklara...
Hon verkar väldigt engagerad och jag älskar att träffa människor som brinner och är passionerade för det dom gör. Man blir så inspirerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar