måndag 19 mars 2012

Hej och hå...

här har vi sjuka barn, alla två! Inte så fasligt sjuka men rejält förkyld är den ena och den andra har ont i halsen och kanske mer är lite sympatisjuk. Men det kan man ju få vara någon enstaka gång tycker jag. Jag försöker få någonting gjort genom att dammtorka så smått (fast det går inte så bra med liten sjuk...). Jag tänkte om jag börjar nu så kanske jag är klar till påsk! Och hugaligen så dammigt det är härinne - vårsolen är obarmhärtig.
Och fattig som en kyrkråtta blir man när måste vabba hela tiden. Blir nog inga nya byxor den här månaden heller som det ser ut just nu i alla fall. Nåja, man slipper ju karensdagen när man är hemma med barnen och tur är väl det. Igår satt vi ute en stund i solen, gjorde upp en eld och grillade lite Jokkmokkskorv. Det var så härligt och jag tror att jag lyckades få en och annan fräken på näsan. Idag snöar det igen och det kan det gott få göra när jag ändå inte får vara ute. Nu vill dom visst ha lite fika gullungarna mina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar