lördag 19 februari 2011

Tips för bokrean - bilderböcker

Här kommer några förhandstips till bokrean som snart drar igång. Vi börjar med bilderböcker:

Busiga bebben av Thomas Svensson pratar sonen fortfarande om. Vi läste den mycket när vi väntade på lillasyster. Det är flikar man kan lyfta på och kika på vad bebben gör i magen - mycket rolig! Kommer att kosta 49:- här.

Herr Pinnemans äventyr av Julia Donaldson är en mysig liten bok skriven på rim översatt av Lennart Hellsing och med fina bilder av Alex Scheffler. För endast 45:- är den som hittad.

Jag är inte tomten av Jonathan Allen är en helt underbar bok som både jag och sonen gillar skarpt. Känns ju lite off season men man kan ju spara den till nästa jul :) Älskar den där lilla ugglan. Och för endast 39:-!

Max lampa av Barbro Lindgren är ju en liten klassiker som håller än. Kostar strax 29:-.

Där har ni russinen i kakan enligt mig i alla fall. Återkommer med fler reatips framöver. Adlibris startar sin bokrea den 23/2.

2 kommentarer:

  1. Har en liten överraskning i bloggen :) Maila mig din hemadress och önskemål om färg så ser jag till att din vinst kommer hem!

    Agnes
    agneslauedberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. smiter in o passar på o grattar med då :D

    SvaraRadera