torsdag 10 februari 2011

Sitter och tittar...

på något program om maniska samlare, och även om jag nog har en liten släng av det om man nu tittar noga i ett rum i källaren, så är det ju för hemskt. Tänk att fylla hela huset med saker, saker, saker och lite till saker så man inte ens kan röra sig fritt. Sedan samlar dom inte bara fina saker utan det kan vara gamla räkningar, gammal mat, ja i princip vad som helst och har världens ångest över att göra sig av med någonting. Tragiskt är det.
På sjukfronten intet nytt. Lillan fortsatt febrig och snuvig. Gossen hostar sig genom nätterna. Mamman slutade för tidigt med kortisonnässprayen och känner nu av bihålorna igen. Men nu har jag tutat i mig en dos så jag hoppas det släpper. Och det här är alldeles för mycket information men det som kommer ut matchar bloggen... Pappan i huset är väl den enda som håller sig någorlunda på benen. Nu ska jag strax krypa ner i sängen med Nesbös bok Rödhake. Del tre i serien om min favorit Harry Hole. Finns på ett bibliotek nära dig eller för ynka 29:- här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar