onsdag 23 februari 2011

Burr!

Nu är det så där kallt igen! Ovanligt kallt tycker jag. -28 i morse och så blåste det ovanpå det. Då biter det i kinderna vill jag lova. Igår fick jag jackan från HM som jag beställde till lillan. Som en dröm var den. Totalt opraktisk och alldeles, alldeles underbar! Hon blev som en liten prinsessa i den. Så nu längtar jag ännu mer efter våren.
Imorgon är en sådan där dag som man helst skulle vilja hoppa över. Det är nämligen fyra år sedan min pappa dog i morgon. Och trots att det har gått så pass många år så sitter liksom sorgen kvar i kroppen och alldeles särskilt den här tiden på året. Min fina pappa, av den tystlåtna norrländska sorten. En högt älskad moffa som inte fick träffa sitt yngsta barnbarn. Men jag gläds åt att han hann få ett barnbarn i alla fall. Och att dom nästan delar namn. Jag tänker på hur mycket han skulle ha älskat lillstrumpa också och skratta åt alla hennes påhitt och hyss. Hur han skulle ha gjort vad som helst för dom och för oss. Det är ett stort tomrum efter honom. Och jag önskar så att jag hade kunnat lindra hans smärta... Du fattas oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar