söndag 12 december 2010

3:e advent...

började med mysig frukost med tända ljus såklart. Sedan åkte vi till kyrkan för att se sonen i luciatåget där. Sedan har vi pyntat det sista, jag har verkligen dragit ut på det i år. Inte med mening utan jag har helt enkelt inte riktigt hunnit med. Men jul blir det ju i alla fall. Sedan har jag gjort skumtomtefudge, hittade receptet hos Carolina men det finns även recept här (Monica Ahlbergs). Det luktade gott kan jag säga. Har inte hunnit smaka än men jag kan inte tänka mig att det är någonting annat än gott. I alla fall om man gillar skumtomtar! Och lätt att göra var det också. Imorgon är det lucia så vi får väl se om det blir en sväng till kyrkan igen för att se det "stora" luciatåget. Sedan på tisdag så ska lillan lussa för första gången på dagis. Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar