lördag 28 januari 2012

Veckan har...

som vanligt svischat förbi i en rasande fart! Gossen har ju börjat på en massa aktiviteter - det är körer, längdskidor och filmklubb och allt möjligt. Och då blir kvällarna så korta, man hinner inte så mycket mer än att laga mat och fixa i ordning allt för nästa dag. Och helgerna går ju ännu fortare men är tre gånger så roliga. Jag älskar att var ledig och mysa med barnen. Idag har vi gått en lång promenad i det härliga vintervädret. Ganska kallt, -14, men klart och soligt. Träden är fortfarande så där vackert vita och det känns äntligen att vi går åt rätt håll. Det är lite ljusare och man känner av det. I morse vaknade dessutom barnen så tidigt så jag hann med både det ena och det andra. Bakade bland annat en ny laddning lchf-kladdkakemuffins. Dom är bra att ha på lut i frysen. Dessutom åt jag en till mellanmål idag. Tyckte jag förtjänade den när jag motionerat så mycket idag. Sedan blev det min vanliga helgmat - tacopaj. Jag vill gärna ha det eller lchf-pizza på helgen. Var tvungen att beställa mer mandelmjöl, kokosmjöl och nu ska jag även testa kokosfett. Nyttigt kokosfett inte sådant där som man gör ischoklad av. Kokosolja och kokosfett ska visst vara bra för kroppen och dessutom såg jag ett recept på fröknäcke som jag vill testa och då ska man ha i det. Snart är denna lördag slut så jag får väl önska er en härlig söndag istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar