torsdag 3 mars 2011

Sjukt trött...

är jag. Det har inte blivit mycket sömn den här veckan. Lillan vaknar flera gånger varje natt och skriker: Mamma! Så då får hon sova hos oss och då blir det ju si och så med sömnen. För hon ska ju helst ligga på en alternativt tvärs över. Och igår natt så stormade det och jag hatar när det blåser för jag kan bara inte sova! Känns som om taket ska flyga av eller att alla träd ska gå av. Usch! Så nu ska jag försöka göra en tidig kväll och krypa till sängs med en riktigt tjock bok. Den heter "Främlingen" av Diana Gabaldon. Det är många som läser dessa böcker för det är en serie så jag tänkte att jag också skulle prova. Vad jag har hört så är det en historisk roman med romantiska inslag. Förmodligen ingen favorit hos de Aderton men funkar säkert på mig. Boken finns säkerligen på ett bibliotek nära dig (i alla fall om dom har gott om hyllplats för vi snackar riktigt tjocka böcker...) och annars kostar den 42:- i pocket här. Suss gott!

1 kommentar:

  1. Tack det samma.Förr när jag var ung och stark i armarna låg jag också och läste innan jag somnade.Sedan datorn kom in i mitt liv finns det ingen tid över för det.Kan ju inte ligga ock läsa med glasögon heller, för det har jag haft rätt många år nu.Sen har jag min tinnitus som jag ska försöka undvika att lyssna på.Drar några djupa inanningar genom näsan och sakta med motstånd ut genom munnen.Sen somnar jag zzzzzzzz

    SvaraRadera