lördag 11 februari 2012

Leker lyxhustru...

i några minuter. Sitter nämligen i soffan, har precis klämt en lchf-kladdkakemuffins bara därför att, dricker en cola zero (inte glamoröst jag vet, det skulle ha varit champagne men någon sopprot har druckit upp all dyr champagne för oss om vi nu alls har haft någon...) och njuter av tystnaden runt omkring mig! Barnen är borta en stund och mannen jobbar. Det känns ovant. Och om några minuter kommer jag alldeles säkert att springa ner och stoppa i en tvätt och plocka undan men just nu ska jag verkligen försöka att bara vara jag en liten stund. Tänk att ha det så här varje dag - det skulle nog bli trist men en liten stund är det skönt.
Vi har varit ute på en lång promenad men tyvärr blåser det kallt även om det bara är sådär en minusgrad ute. Ikväll blir det visst melodifestivalen enligt gossen. Förra helgen såg jag ju inte eftersom jag var på konsert (och jäklar vad bra det var!), skulle nog hellre lyssna på lite livemusik om jag ska vara ärlig. Fast det skulle kännas konstigt att inte se melodifestivalen också eftersom man i princip har sett det varje år sedan man var liten. Det är bara det att jag tycker att det blir lite mycket med alla deltävlingar. Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Hejsan Anna !

    Ja egen-tid är väl dyrbar för dubbelarbetande Mammor. Så passa på och njut.
    Jag kan ta hur mycket egen-tid jag vill, när jag vill och hur jag vill.Bestämmer helt och fullt över min dag. Har gjort uppehåll med Hälsoenheten ett halvår.Känns skönt.Tänker inte banta, bara hålla igen.Ut och gå när jag känner för det inte för att jag måste det.
    I dag är Anna här för att försöka fånga katt i fällan.Men det verkar hopplöst, hon har suttit i sin bil, sedan 11.45,var in och drack kaffe vid 13.30.Nu är det varmgrader mot vad vi haft,så katterna klarar sig på det dom åt i Torsdags.Verkar inte bli något napp, men snart skymmer det.Kanske,kanske.Till 19.00 skulle hon sitta. Drygt.

    Melodifestivalen tänker jag inte se.Förr såg jag allt, innan jag blev hörselskadad, nu är det bara störande. Har youtube.Mitt alltiallo.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. sv: haha oj glömde visst skriva det haha :D På bik bok :)

    SvaraRadera