fredag 30 december 2011

Slog huvudet...

i en bildörr idag, vilket inte var så smart. Men den var mycket mindre än vår bil så jag måttade liksom fel och ajajaj vad ont jag har. Har fått en rejäl bula strax ovanför tinningen... Mitt huvud lever farligt, jag har fått både bakluckan på bilen och en terrakottakruka i huvudet (fråga mig inte hur jag lyckades med det, men det var halkigt och jag var spik nykter!). Så det är väl inte så konstigt om jag är som jag är ;0) Nu har jag ganska ont i huvudet kan jag säga.
I övrigt har det varit ännu en mysig dag med barnen och vi passade på att ta ännu en sovmorgon till klockan nio (vansinnigt skönt) och sedan var vi ute medan det var ljust. Klart väder och sisådär mellan -10 och -12 grader. Härligt när barnen får rosor på kinderna! Sedan har jag såklart bakat fler saltiner, hur ska det här sluta, och så gjorde jag även några fler tryfflar. Det är ju ändå nyårsafton imorgon. Nyårsafton ska vi fira lugnt här hemma med min mamma och min bror. Det ska bli så mysigt. Jag känner mig alltid mer hel när jag har de mina omkring mig! Vi ska äta rökta räkor och skinkröra på toast till förrätt, oxfilé och tjäder bjuds det på till varmrätt och till efterrätt blir det nog helt enkelt någon god glass och kanske en lchf-kladdkakemuffins till mig. Ingen av oss orkar ställa till med så mycket mer. Kladdkakemuffins har jag i frysen vilket är väldigt bra att ta till när de övriga gottar sig. Vi säger alltid att vi inte ska göra så mycket mat men som ni ser så slutar det med flera varmrätter... Och jag kommer helt klart att unna mig lite skinkröra på bröd i morgon.
Hade tänkt se en film ikväll men jag tar det nog någon annan kväll. The Tenant of Wildfell Hall får ligga och vänta på mig ett tag till. Gott slut everyhopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar