måndag 26 december 2011

Annandagen har...

tillbringats i bakandets tecken. Har gjort en saffranskladdkaka med vit choklad och en blåbärsmoussetårta. Jag gillar ju att baka och i juletider får man ju lite besökare som man kan få bjuda på lite godsaker. Själv är jag ju så himla duktig och äter enbart det jag får äta! Är så stolt över mig själv. Jag har förstås ätit mina chokladtryfflar och så bakade jag även Marianns saltiner efter ett recept som jag hittade här så att jag fick äta lite ost och kex jag med. Några skivor whiskeycheddar och en tunn skiva päron på detta hembakta kex och det blev bara så gott! Salt och sött och bara alldeles underbart. Vilken tur att det finns vänliga själar som bakar och prövar ut recept och lägger ut på nätet. Det underlättar så mycket - man har ju större chans att hålla ut med den här dieten om det finns substitut för det man längtar efter. Då slipper man ju falla för frestelserna. Annars har vi bara haft mysigt och umgåtts och snäll verkar jag ha varit. Fick bland annat en fin parfym, nya jobbarskor (Skechers) och en dockningsstation till min Iphone! Jag är mer än nöjd och det var barnen också. Imorgon kanske det blir en tur till stan och kolla in mellandagsrean.

1 kommentar:

  1. Hejsan Anna och god fortsättning !

    Min Dotter med sin lilla familj make F1 o.F2 =mina barnbarn.Kom och hämtade mig och vi for till Pappa/Morfar som bor en bit ifrån mig.Hon hade med sig julmat och jag lite packning, som ingen åt.Waldorfsallad hade M lagat jättegod o.Janssons.Hemkokt skinka det äter inte jag.Äter ju inget kött, men smakade på en liten skiva Onsalakorv, blä. Pate´, blä.Jag är ju så besvärlig för att jag inte äter kött.Igår blev det inga grönsaker och för lite motion. Då avstannar hela min kropp. Så idag när solen tittade fram, fick jag energi för att städa av min tvåa dammsög+torkade golven på 1 timme o.15 min,dammtorkningen är kvar.

    Förr bakade jag mycket, under den lyckliga äktenskapliga tiden då vi bodde i huset.Och jag älskade att baka.Inte mat+vetebröd det jäste för dåligt.För det var dragit i huset.(Trodde vi)

    Kram Mi

    SvaraRadera