fredag 28 januari 2011

Tidig fredag...

blev det idag. Ja, tidig uppstigning för min del. Det blåste så fruktansvärt mycket och det lät som om ett plåttak hade blåst av något hus och flög omkring och skramlade. När jag steg upp så förstod jag att dom nog körde väghyveln så att det var det som lät som ett flygande plåttak... Vet inte varför men jag har alltid svårt att sova när det blåser. Så klockan 4.20 gav jag upp och lämnade den goa sängen. Men å andra sidan hann jag med ganska mycket fram till att det var dags för mig och älsklingen att klä barnen och bege sig till dagis, skola och jobb. Jag hann tömma diskmaskinen, stryka tvätt, plocka undan och äta frukost och läsa tidningen i lugn och ro. Men nu känner jag att jag lätt skulle kunna vila ögonen en stund. Hur som haver lyser solen idag så jag försöker ignorera vindarna och nu sitter jag bara och njuter av lugnet här hemma för lillan sover sin lur. Härlig fredag!

1 kommentar:

  1. Hej Anna !

    Tänk jag har redan glömt om det blåste i Fredags.Idag gör det det.Då jag var ute vid 10.30-11.15.jag går ut och in hämtar sopor,sekatören för att klippa ner nyponrosen som jag fastnar i när jag ska fylla på frön i mataren som hänger i grannens syrenbuske, hon matar med talgbollar.har inte frågat om lov.Men hon sa inget sist vi träffades utanför när hon kom hem efter tre timmars rastning av sina hundar en Powder Puff somheter Lina och en shelty som heter Annie-Anie, själv heter hon Aili.
    Det där att gå upp tidigt gjorde jag alltid på den tiden jag jobbade och när jag var Fru,Mamma och piga i villan vi bodde i.(16 år)Gick upp varenda vardag innan maken och gjorde mackor och packa matlådan,te i termos och kaffebröd i en låda,mackorna i en annan o.lite frukt.Det var ju enda chansen att ses sen var han väck i 12 timmar.Han var så trött när han kom hem bara åt och sov.i 24 år var jag gift med honom.Hade bara ett barn nu snart 40 år.
    Vart tog det vägen.
    Kram Mi

    SvaraRadera