torsdag 6 januari 2011

Ordentligt...

förkyld, attackförkylning... Jag blir så less. Det var ju bara ett par veckor sedan jag var sjuk men nu åkte jag dit igen. Suck. Fruktansvärt ont i kroppen, igår hade jag till och med ont under fötterna, och hosta och snorig. Det var väl inte så här jag hade tänkt tillbringa trettonhelgen precis. Var ju bjuden på middag ikväll men det blir inget av med det. Jaja, jag hoppas det snart går över och tack och lov att det finns värktabletter och slemlösande.
Var det förresten någon som såg första delen i miniserien Svärdet och spiran igår? Jag såg den, trots feberdimmorna, och jag tyckte den var jättebra. Trodde faktiskt inte att jag skulle gilla den men jag fastnade. Så ikväll ska jag se andra delen. Tur att det är någonting att titta på när man nu är sjuk. Sedan gör det ju ingenting att det är trevliga skådisar med så som Rufus Sewell och Donald Sutherland. Miniserien bygger på thrillerförfattaren Ken Folletts historiska roman med samma namn. Jag skulle för övrigt ha haft mig en bok att läsa nu, jag verkar ha plöjt igenom alla jag har haft hemma redan. Det blir väl till att titta i bokhyllan efter någonting jag kan läsa om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar