fredag 25 maj 2012

En liten tårta...


Brödrost i trä rosaprickigMarängtårta brun i fin askoch en brödrost i trä ska min lilla tjej få i födelsedagspresent. Hon är mycket i lekstugan och lagar mat och grejar så det tror jag hon kommer att gilla. Det är så mycket trevligare med träleksaker. Nog för att vi har vår beskärda del av plastleksaker i det här huset... Jag har beställt från Lekvira för där fick jag fri frakt. Sådant gillar jag. Sedan ska hon få lite kläder och skor som hon behöver och så blir det kanske någon liten leksak till. Och just det ja, en sommarhatt från HM som ser ut som Hello Kitty. Lustigt det där med den där japanska katten, jag har försökt hålla henne från den men hon älskar Hello Kitty ändå! Så nu har jag gett upp. Katten är ju söt det tycker jag också men den finns ju överallt.
Idag har vi haft soligt och fint igen och man känner livsandarna vakna. Det välsignade ljuset, dom ljusa kvällarna och nätterna är helt underbara och man vill inte sova. Man vill bara ta till vara på varenda sekund och njuta. Hoppas nu att vi får en fin sommar när våren inte har varit just någon vår. Det förtjänar vi! Snöhögen är still alive and kicking tyvärr, men det är inte mycket kvar nu. Försökte skotta ut mer från den men det var nästan ren is så spaden höll på att gå av och mina armar med. Så jag gav för tillfället upp. Vi tar en returmatch imorgon istället. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar