söndag 10 april 2011

Åh, vad jag längtar...

efter min nya cykel! Jag längtar så efter att få cykla igen och slippa den här snön! Ja, nu ligger det ju ingen snö på gatan och det är väl därför jag så gärna vill cykla. Ska skaffa en stadigare cykelstol till lillstrumpa, hon är ju en stor och tung tjej fastän det är några månader kvar tills hon fyller två år. Men det är väl så när man föds och väger dryga fem kilo... Cykelstolen som jag hade till gossen känns lite klen. Och så måste han också få en ny cykel. Den han fick förra året är för liten, han får knäna upp till hakan nästan när han cyklar med den. Det är otroligt så mycket en liten människa kan växa på några månader! Man kunde väl få växa några centimeter själv - man är ju lite för kort för sin vikt om man säger så.
Nu ska jag snart ta och lägga mig och läsa. Håller på med tredje delen om Claire och Jamie Fraser i böckerna av Diana Gabaldon. Jag har fastnat i denna serie med riktigt tjocka böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar