lördag 4 december 2010

Mitt lördagsgodis...

består ikväll av en handfull blandade nötter, tinade hallon och en liten bit mörk choklad med mintsmak. Låter kanske lite futtigt men ack så gott! Särskilt när man försöker tappa några kilo. När man avstår från det söta så uppskattar man verkligen när man får någonting gott. Ja, sedan fick jag några halvt ätna godisar från dottern som hon inte ville ha längre och som nödvändigtvis skulle stoppas i min mun. Så lagom goda, skumtomte som är tuggad på och lite slemmig är inte riktigt samma sak som en helt fräsch...
Har inte vågat väga mig ännu för jag är rädd att jag ska bli besviken. Men det borde fasiken ha hänt någonting. Men jag ska försöka att inte fixera mig vid kilon utan tänka på att jag mår så himla bra av att röra på mig på morgnarna och att dra ner på gottat gör ju heller ingenting.

1 kommentar: