måndag 6 september 2010

Gräver guld...

i potatislandet. För det är verkligen guld med härligt gul mandelpotatis! Och gudomligt gott... Herrn i huset rostade dom i mycket smör och kryddade med bland annat vitlök och flingsalt. Gott var det och mätta blev vi. Dom blev inte så stora eftersom vi fick i dom lite sent men jag känner mig ändå så rik när jag kan gå ut i potatislandet och hämta sådana goda knölar. Och i salladen hade vi i ärtskidor, dom älskar jag också. Blir så irriterad när man går på affären och så har dom sockerärtor från Kenya. Kenya! Nog måste det väl finnas någon lite mer lokalt som typ Europa som odlar sockerärtor kan man tycka... Känns som slöseri med resurser att sådant ska flygas in från långtbortistan. Och jag har inget emot Kenya. Men sockerärtor borde väl växa i ett växthus i Sverige också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar