lördag 25 september 2010

En del...

blommor verkar klara sig hur bra som helst fastän det är kalla nätter. Har varit ute idag och snyggat till lite för hösten men den här blomman får nog stå kvar ett tag till. Jag klarar inte av att slänga blommor för än dom har vissnat. För mig känns det ju som att naturen är besjälad. Jag får svår ångest när jag hör en motorsåg kan jag säga. En riktigt trädkramare är jag :) Sedan är den där hängpetunian lite lustig som är rosa men ett par blommor blev vita fastän det är en och samma planta. Det är väl någon korsbefruktning kan jag tänka.
Sådana här höstdagar med lite sol det gör mig gott. Hösten är härlig och den får gärna vara lång. Nu blir det till att fara ut och köpa lördagsgodis med kidsen.

1 kommentar:

  1. Hej !

    Jag håller med Dig helt och fullt ut.
    Härligt med dem som "sjunger på sista versen", om nu blommor kunde sjunga.Mina Sommarlövkojor kommer nu som först.Först gula sen går de över i blålila.Jag älskar Malvor. ångra att jag inte höll mig till dem, de jag sådde sent, lär inte komma upp förrän till Jul.Paprikorna är stora och gröna än.
    Njuter i fulla drag av den härliga hösten, då den är solig.
    Kram Mi

    SvaraRadera