torsdag 12 augusti 2010

Har en ny favorit...

en polis vid namn Harry Hole. Han återfinns i böckerna av den norske författaren Jo Nesbø och jag har precis läst "Snömannen". Mycket bra och mycket spännande och välskriven deckare. Nu har jag lånat "Frälsaren" och jag ser verkligen fram emot att läsa den. Har en massa andra böcker liggande som jag hade tänkt läsa men efter att ha läst "Snömannen" var jag tvungen att låna en ny av Nesbø och det är ett mycket gott betyg! Nu vet jag ju inte om alla böcker om Harry Hole är lika bra men magkänslan säger det. Det var faktiskt länge sedan jag blev så där förtjust i en bok. Jag tänker ibland att jag läser för mycket och därmed kräver jag ganska mycket av en bok... Men det är väl så när man jobbar med böcker också. Hur som helst rekommenderar jag att ni griper tag i närmaste Harry Hole-bok. Antingen springer ni in på närmaste bibliotek eller så beställer ni hela serien omedelbums från Adlibris!
Om man vill börja från början så heter den första boken om Harry Hole (bara namnet är ju fantastiskt) "Fladdermusmannen" och finns i pocket för det facila priset av 39 kronor. Nu ska jag nog hoppa i säng med "Frälsaren". Bilden är lånad från Adlibris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar