tisdag 30 augusti 2011

Tidigt kanske...

men tyvärr alldelse nödvändigt är det att börja tänka på vinterkläder till barnen. Jag hade Didriksons overall och jacka och byxor till båda barnen förra året. Men i år ska jag ha någonting bättre. Lillstrumpa höll sig inte varm i sin overall och grabbens vinterbyxor gick sönder i ett nafs. Så i år så blir det dyrare och bättre grejor. Nämligen Gneis. Gossen hade en sådan overall och den var tunn och smidig men ändå supervarm! Så dom kläderna känns som att dom är värda sitt pris. Att dom sedan har sitt kontor i Luleå gör ju att det känns än tryggare. För med dom vintrar vi brukar ha här uppe så måste man ha rejäla vinterkläder på barnen. Vad jag har på mig är mindre noga, haha. Så en sådan här overall blir det till stintan och hennes storebror får jacka och byxor. Det lär bli ett stort hål i börsen... Dessutom måste man vara ute i god tid för deras kläder brukar gå åt som smör i solsken.

2 kommentarer:

  1. Hejsan Anna !

    Snyggt och ändå praktiskt och värmande plagg.
    Jag köpte en ny jacka på rean, mera höst/vår.Måste se om jag hittar en till vintern, den jag hade köpt för tre år sedan, gav jag till Min Dotter Madeleine för jag blev så rund om magen,så den gick inte att dra ihop blixtlåset på.Hade låtit sy fast på kapuschongen en äkta skinnkant sedan -60talet.Hade mycket djurpäls som ung.Numera är det bara fusk.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog också behöva något nytt i vinter - men som vanligt så är det barnen man prioriterar. Men jag ska sälja några av sonens gamla vinterkläder och dom får jag säkert någon krona för så då kanske det blir något nytt till mig. Visst är det tråkigt när man inte hittar någon fin och skön jacka för att man råkar ha något kilo för mycket!

    SvaraRadera