tisdag 2 augusti 2011

Norge är ett dejligt land!


Ja, nu är vi tillbaka i Sverige igen. Vi har haft helt underbara dagar i grannlandet och sett så mycket vacker natur. Jag har sett en havsörn, sälar, sjöstjärnor, krabbor, kräftor, sjöborrar och fisk i massor. Vi har fiskat, ätit gott och haft det alldeles, alldeles underbart. Mina barn är helt underbara och har skött sig fantastiskt bra trots sena kvällar och långa resor med både bil och tåg. Jag är så imponerad av deras goda humör och jag är så glad att jag får vara med dom och uppleva saker tillsammans med dom! Känner mig väldigt lycklig över våra resor tillsammans denna sommar. Vi har haft det så bra så ingen av oss ville egentligen åka hem men med en sambo/pappa som längtade efter oss + ej ombokningsbara tågbiljetter så var det bara att åka hem ändå. Och vi har förstås längtat efter pappan i huset också och önskat att han hade kunnat vara ledig och följt med oss. Men nu är vi hemma i alla fall och har haft en härlig dag i solen här hemma idag. Men nog saknar jag att vakna och se havet utanför fönstret...
Jag har tagit ungefär en miljard bilder också, några ser ni här ovanför. Sjukt mycket vackra vyer...

1 kommentar:

  1. Har aldrig varit i Norge.Ändå har jag påbrå därifrån.På Mammas sida.Fick ju kontakt via FB med en Grimlund som emigrerat till USA 1904-05.Vi hade ingen aning om varandra.Vet att släkten spritt ut sig åt alla håll.Det är min Mammas flicknamn, jag fick köpa det 1964,så när jag skilde mig tog jag bort Jordelius som min man bytte till, han hette Johansson, det ville inte jag heta.
    Han kanske i inte ville det heller för han sa alltid att han hette Nossnahoj.

    Fina foton över ett vackert bergsland.

    Kram Mi

    SvaraRadera