fredag 7 oktober 2011

Välkommen fredag!

Idag är jag en uttröttad mamma som är väldigt glad att det är fredag! Lyckades hålla mig vaken efter jobbet så nu har jag städat toaletten på nedervåningen och plockat undan så att älsklingen kan dammsuga när jag och barnen går på teater ikväll. Helst skulle jag nog vilja stanna hemma och mysa men det får jag väl göra efteråt. Det är ju så kul att gå med barnen på teater. Tala om att leva sig in i handlingen...
Jag måste verkligen försöka sova lite mer på veckorna för dom här mörka ringarna under ögonen känns inte så flashiga. Alternativt köper jag sådan där concealer! Över till en helt annan sak - vad roligt att Tomas Tranströmer fick Nobelpriset i litteratur. Jag ska inte påstå att jag har läst alla hans diktverk men dom jag har läst är bra. Dessutom tycker jag att Peter Englund är en bra mycket trevligare ständig sekreterare än Horace. Men så är han ju norrbottning ursprungligen, vi är ena trevliga prickar, hihi. Trevlig helg på er!

1 kommentar:

  1. Hejsan Anna !

    Håller med Dig helt och fullt.Att vi vill ha något snyggt att se på istället.Tyvärr så har vi nog inte mycket att säga till om i det ärendet.
    Älskar Norrlänningar.Och Jämtar.De är så roliga.Inte alls tysta och tröga som sägnen säger.

    Du har väl sparat lite avtryck här och var som Du kan rama in och spara.Be barnen göra avtryck med fingerfärg som Du kan ta fram på ålders höst.Lägg den i plastfickor.

    kram Mi

    SvaraRadera