onsdag 26 oktober 2011

Ett angenämnt problem...

är ju att kläderna börjar vara ganska så stora! Byxorna har börjat fladdra kring benen och tröjan som jag köpte för en månad sedan är nu ganska så stor... och det är jag otroligt glad för. Nu äntligen börjar jag känna ordentligt att jag har tappat i vikt. Det är ju svårt det där att förstå att man har gått ner i vikt särskilt när man som jag inte väger eller mätar sig. Men nu så både ser och känner jag det. Och det har ju inte ens varit så särskilt ansträngande. Jag känner inte att jag försakar en massa saker utan jag lever gott. Klart man blir lite less ibland på allt kött och klart att jag gärna skulle äta palt! Men det går så bra ändå! Heja mig!

4 kommentarer:

  1. Hej Anna !
    Bravo !
    Om jag gjorde det ändå.Men jag bantar inte, försöker bara leva normalt utan att tänka på det.
    Skippade stavgången med gänget, för jag kände mig ruggig och ville inte det skulle stänka på benen.Sa jag kommer med solen, men sen ångrade jag o.maila att vi ses den 3/11.

    en kvinna på bussen hostade mig rätt i nunan, sa åt henne att söka för det där.
    Fast jag vet att mitt hjärta är fullt friskt utan några negativa toppar.Så mår jag lite uselt ändå.Var hemma i går med."Vabbar", fanns inte på min tid.Sådant jobb hade inte jag.

    Har Du satt upp en specialvikt att komma i en brudklänning eller är Du kanske redan gift.Vill gå ner bara för hälsans skull.

    Jag har ju lite tid kvar att hoppas på att kunna till min 70-årsdag se lite slankare ut.Och inte som en "huvudfoting."

    Kram Mi

    SvaraRadera
  2. Mest vill jag gå ner i vikt för att må bättre och för att det är någonting jag har velat ta tag i en längre tid. Men sedan så vill jag ju gifta mig också och det är ju betydligt roligare om man kan ha något snyggt på sig och verkligen känna sig fin. Inte för att jag är en sådan där som vill ha någon bakelseklänning med rysch och pysch precis.
    Jag tror precis som du att det bästa är att försöka leva så normalt som möjligt och inte tänka så mycket på det. Det är därför som jag inte håller på och väger mig. Tror dom goda intentionerna kan hålla längre då!

    SvaraRadera
  3. Ja Du har så rätt.
    MEN jag vägde mig i morse av ren nyfikenhet.79.1
    Skitglad blev jag. Hade gått ner jag också ju.
    1 kg 9 hg på hur lång tid vet jag inte,brukar bli vägd en gång i månaden på Hälsoenheten.Kanske det är godiset jag petar i mig om jag har hemma.Glass i stora lass.Får väl ta och lägga band på mitt söt-begär.Älskar gelé´godis, det är inte bra för det innehåller animaliska produkter.Choklad är bättre.

    När ska bröllopet stånda ? Kanske redan på Måndag.

    Kram och ha en fin helg !

    SvaraRadera
  4. Heja Mi! Bra jobbat! Och du helst inget bröllop redan på måndag... blir så stressigt! Inget datum bestämt än, den som lever får se :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera