lördag 5 maj 2012

Tror jag bryter ihop...

för det snöar, och snöar, och snöar och ja, ni fattar. Hallå, jag vill ju kratta gräsmattan inte skotta snö! Man kan bli djupt deprimerad för mindre. Jag var ute på en liten promenad i ovädret men jag blev bara på dåligt humör. Så jag har bakat fröknäcke och kladdkakemuffins bara för att försöka förtränga vädret. Och myst med lillstrumpa. Nää, jag tror jag hoppar i säng och fortsätter med läsa boken. Helt fantastiska maträtter i den - sälblodssoppa låter ju otroligt delikat. Eller som frukost i morgon kanske lite te och sälspäck? Fasen, vad smal jag skulle bli om jag bodde med inuiterna. Nej, jag tror jag nöjer mig med en kopp Twinings Earl Grey från Tassimon och skippar sälspäcket.

2 kommentarer:

  1. F'låt vännen..hihi..men vad kul du är..hahaha.
    Kan förstå att det inte hör till vårparadiset att skotta snö NU!
    Vi har haft så vi å, men idag har solen varit framme hela dan., så våren finns någonstans under snön.
    Vart är det du bor??
    Låter väldigt delikat med *harklar*sälblodssoppa å späck. Yäck!!
    En dag med böcker i sängen skulle nog jag oxå spåna på om det snöa!

    Hoppas det snart blir vår hos dig! Det kan gå fort:-)
    Lotter med ditt namn är fixat:-)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hejsan Anna !

    Hur har Du haft det i snöyran. Jag har yra i skallen p.g.av abstinens från sött/choklad inget på fyra dagar.
    Gick med i Sockerutmaningen, finns både på FB och i blogg.
    Bara tjejer konstigt nog.

    Det där lät inte gott. huvva !

    Norr om dalälven har det snöat och åt andra hållet regnat, har varit sol men kallt idag regn, men det hindrar inte mig.
    Var nyss ut och la i lite foder och tog några soppåsar med.
    Men glömde den med räkskalen i.

    Ha de så bra, tids nog kommer Din vår också.

    Kram Mi

    SvaraRadera