tisdag 1 maj 2012

Har en ny deckare...

på gång och den verkar väldigt bra så här långt. Boken heter "Där ingen har gått" och är skriven av Melanie McGrath. Den utspelar sig bland inuiterna i Arktis och huvudperson är Edie Kiglatuk - kvinna, halvinuit, isbjörnsjägare och vildmarksguide. Den känns väldigt autentisk och helt underbara beskrivningar av miljön och för att inte tala om maten. Jäst valrosstarm låter väl mumsigt! Jag hoppas resten av boken fortsätter på samma sätt. Finns att låna på ett bibliotek nära dig eller att köpa här för sisådär en hundrasjuttiofyra kronor.
Igår såg jag också filmen The girl with the dragon tattoo och jag tyckte nog att den amerikanska versionen var bättre. Kan vara för att jag inte tyckte att Mikael Nykvist passade i rollen som Mikael Blomkvist. Klart sevärd i mitt tycke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar