onsdag 25 maj 2011

Hmmm, kanske borde...

städa oftare. Eller i alla fall tvätta mattor oftare. Tänkte tvätta min röda plastmatta från Lagerhaus men läste tvättrådet som löd kort och gott - ingen tvättmaskin överhuvudtaget. Torka av med trasa. Hm. Jag insåg att en trasa skulle göra varken från eller till. Så nu har jag lagt den i blöt i diskhon, har knöglat ihop den där i varmvatten och lite diskmedel. Vattnet blev, ja, hur ska jag beskriva det. Svart heter det nog. Men det kanske är den röda färgen som gör det, haha. Nej, den var riktigt skitig. Men så ligger den ju i hallen där alla springer hit och dit med smutsiga sockar och skor. Mina barn tar av sig skorna på studsmattan och av någon anledning så sätts dom inte på sedan... Ni kan ju tänka er hur dom ser ut efter att ha sprungit omkring på gräsmattan här. Inte för att jag egentligen bryr mig så jättemycket. Men tvätten av mattan är välbehövlig!
För övrigt har jag lite feber kvar men jag känner mig lite piggare så det är hopp om jobb åtminstone på fredag! Håller tummarna för det. Och för att mattan blir röd och fin igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar