tisdag 16 november 2010

Ett lamm...

till middag av Steve Smallman kan jag också tipsa om. En jättebra bilderbok och nu har jag också sett den som barnteater och den var helt suverän! Jag gillar verkligen att ta med barnen på teater när det finns möjlighet. Sonen älskar också att gå på teater och lever sig verkligen in och skrattar så gott och hjärtligt så man blir alldeles varm och glad och lycklig. Det är Boulevardteatern som ger föreställningen och skådespelarna heter Mirja Breitholz & Gustav Lundkvist. Så här står det om den på deras hemsida:
Ett lamm till middag är en berättelse om en gammal varg som tröttnat på grönsakssoppa och sitter och längtar efter nåt riktigt gott att äta, när det plötsligt knackar på dörren. Utanför står ett litet lamm.“Får jag komma in?” frågar det lilla lammet. “Visst, sötnos, kom in bara. -Du kommer lagom till middag!” flinar den gamla vargen.”
Och så tar vargen fram sin kokbok…Men lammet vill inte bli vargens middag. Lammet vill bli vargens vän!
Frågan är bara om det är möjligt...
Och om jag inte är helt ute och cyklar så vill jag minnas att Mirja Breitholz kan ha skrivit låtar till melodifestivalen vid något tillfälle och fråga inte varför jag kommer ihåg det för jag vet inte vilken/vilka låtar det var. Eller så finns det fler som heter så. Måste nog kolla upp det... så jag inte går och funderar på det. Hur som helst en bra bilderbok och en bra föreställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar