söndag 28 november 2010

1:a advent

För mig finns det bara två julblommor, vita hyacinter och vit amaryllis. Hyacinter har jag införskaffat men amaryllisen har jag inte lyckats hitta här ännu. Röda finns men inte vita. Jag kanske får spara det till på torsdag då jag ska till storstan. Jag tycker särskilt om att ha hyacinterna i glas, det är så fint.
Idag har vi myst med glögg och pepparkakor och varit ute på julskyltningen. Marknaden var kanske inte så mycket att hurra för men det är alltid trevligt att gå och strosa omkring lite. Och i år var det inte alltför kallt, bara -12. Om jag inte minns helt fel så var det långt över -20 förra skyltsöndagen... och det är ju väl kallt när man ska gå omkring med barn. Och då var ju lillstrumpan bara en liten plutta som låg i vagn.

1 kommentar:

  1. Härlig blogg du har,
    nu har jag tassat runt en stund och njutit...
    tack för att du är med i mitt lilla lotteri...
    kram ullamaria

    SvaraRadera