onsdag 28 juli 2010

Ett boktips

Nu har jag precis läst ut Nick Drakes bok Tutankhamon - skuggornas bok. Det är en deckare som utspelar sig i Egypten ca 1300 f.Kr. Det är alltså både en deckarhistoria och lite av en historielektion. Jag har alltid fascinerats av det gamla Egypten och faraonerna så jag gillar den här boken. Det här är andra delen i en trilogi men den kan absolut läsas fristående tycker jag. Huvudpersonen är brottsutredaren Rai Rahotep som den här gången dras in i några bestialiska mord som dessutom verkar ha samband med hot som riktas mot den kungliga familjen. Så om ni gillar deckare och är intresserade av historia så är den här boken definitivt värd att läsas. Finns på ett bibliotek nära dig eller att köpa här för 174:-.

1 kommentar:

  1. Nu är jag här igen.Du blir väl tokig på mig.Den ska jag låna på Bibblan.För jag tror jag levt där nere under hans tid, och då var jag en slavinna.En gång slavinna alltid slavinna.

    Ska strax se PiP-Larsson, mycket trevlig serie.

    Hej från Mi

    SvaraRadera