tisdag 20 juli 2010

Det går framåt!

Nu är snart fönstrena på plats i lekstugan, måste säga att jag är väldigt imponerad av min sambo. Han får nog lägga till snickare på sitt CV! Själv har jag målat på spisplattor på diskbänken. Sedan ska jag försöka mig på att sy ett förhänge framför den. Få se hur det går. För jag är definitivt ingen sömmerska. Jag ska använda mig av gamla diskhanddukar i linne med röda monogram, tror och hoppas att det blir fint. Sedan ska golvet målas en gång till för naturligtvis lyckades vi spilla på det när vi målade utsidan...
Och renoveringen av källarrummet går också framåt. Det golvet ska också målas ett par varv. Det blir så ljust och fräscht mot för vad det har varit. Ska bli skönt att ha ett riktigt gästrum och så kanske barnen med kompisar kan vara därnere så småningom. Vi funderar på att ha ett tv-spel där vad det lider.

1 kommentar:

  1. Vilken urgullig lekstuga!
    Vad kul att få se den färdig sen.

    Vi tog bort en liten gäststuga på vår tomt när vi byggde ut huset, och när jag nu ser ert gulliga projekt så ångrar jag mig. Vilken lycka för barnen :)

    Kramar Linda

    SvaraRadera