fredag 19 augusti 2011

Fredagsgotta

Ja, det är ju inte så lätt när övriga familjen sitter och äter några chips. I och för sig så är chips inte min favorit när det kommer till snacks så det är inte så svårt. Men just det där att få något extra att knapra på när det ändå är fredag saknar jag litegrann. Därför så har jag precis gjort lite ostchips som jag tänkte knapra på ikväll. Återstår att se om dom blir goda, men jag gillar ju ost så det är dom säkert. Här kommer receptet:

200 g blandade ostar (jag tog färdigriven tacoost, herrgårdsost och parmesan)
cayennepepper
caj p:s vitlökskrydda

Blanda den rivna osten och krydda med dom kryddor du gillar. Gör små "högar", precis som på bilden, på ett bakplåtspapper och grädda i 200 grader i mitten av ugnen. Håll koll för det går ganska snabbt tills dom är gyllenbruna. Låt svalna! Lätt som en plätt! Och det är ju bara att ta dom kryddor man gillar.

3 kommentarer:

  1. Hej Anna !

    Hade jag inte läst vad det var, så hade jag nog trott det var en fingersvamp.


    Ska pröva någon gång.Men inte parmesan, den gillar inte jag.

    kram Mi

    SvaraRadera
  2. Ja, dom är så goda!
    Men Mi, parmesan som är så gott! Men du kan använda vilka ostar du vill. Cheddar är ju också god.

    SvaraRadera