lördag 2 oktober 2010

Rosa...

är färgen som gäller den här månaden och det hoppas jag att ni inte har missat. I oktober så är det ju Cancerfondens Rosa bandet-kampanj som körs och i år känner jag extra starkt för den. För min kollega har precis blivit opererad för just bröstcancer. Hon har en tuff resa framför sig... Så jag tänker definitivt bidra med att bland annat köpa det rosa bandet. Gör det ni också. Den som har formgett årets rosa band heter Liselotte Watkins. Finns att köpa på bland annat ICA och Lindex.
Och vilken tur att det finns mammografi så att man upptäcker bröstcancern tidigare och därmed kan rädda fler! Nu har jag några år kvar innan jag får gå på sådana undersökningar men det blir snart min tur och jag hoppas att jag inte drabbas innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar