lördag 26 november 2011

Lite pynt...

har jag lyckats få upp. Adventsljusstakar, stjärnor, pepparkaksgubben av Karin Mannerstål som lyser i sonens rum och några ljusslingor. Den här stjärnan som jag har haft i många år hänger i vardagsrumsfönstret och jag tycker den är väldigt fin. Det blir ett vackert sken och i pappret är handgjort med blommor i. Men nog är det svårt att få den där riktiga julstämningen med det här konstiga vädret. Förra året den här tiden så var det mycket snö och riktigt kallt. Idag är det ett par plusgrader och så har det verkligen stormat som tusan. Gillar verkligen inte när det blåser, jag blir på så dåligt humör. Imorgon ska vi väl dra ut på skyltsöndagen och titta i skyltfönster och kolla vad som händer på samhället. Det ska bli trevligt! Hoppas ni får en mysig advent med tända ljus, pepparkakor och lite glögg.

2 kommentarer:

  1. Hejsan Anna !

    Den var speciell stjärnan. Jag kör med de gamla metallstjärnorna köpte nya för två år sedan, Har en eller är det två i papper som ligger på någon hylla, jag har en förmåga att köpa på mig när det är rea efter Jul.För jag vet det kommer en efter som det gör nu.

    Här har inte Berit brytt sig om att stöka till. Men i natt fick jag höra, att det snöat lite.Det var väl något som blåste hit. Fanns inget då jag vakna kl.7.55.


    kram Mi

    SvaraRadera
  2. Tack och lov så slutade det blåsa igår på morgonen så jag fick vara på lite bättre humör igår :)
    Metallstjärnor är också fina tycker jag och att fynda när det är rea efter jul är ju det bästa. Gäller bara att komma ihåg det man köpt till nästa jul...

    SvaraRadera