söndag 26 augusti 2012

Tyckte först...

att boken Nya kontakter av Sophie Kinsella var riktigt dålig men sedan blev den väldigt bra! Vilken tur att jag fortsatte att läsa då, jag blev först alldeles matt av alla fotnoter i boken men det är en av poängerna med den. Och jag har både fnissat och ett par gånger skrattat högt när jag har läst och jag blev till och med lite känslosam och varm i hjärtat på slutet. Och det är väl det en bra bok ska göra, beröra läsaren på ett eller annat sätt. Så läs den gärna! En mysig, feel-good bok som passar bra att krypa ner i soffan med. Nu ser jag dessutom väldigt mycket fram emot fortsättningen på Själlös av Gail Carriger, ni vet den där om varulvar, vampyrer och parasoll. Den var ju bara så bra! Rolig och charmig så nu hoppas jag att fortsättningen som heter Chanslös är lika bra. Den kommer i oktober och jag får väl se det som så att det är bra att ha någonting trevligt att vänta på. För det känns som alldeles för länge att vänta ända tills oktober, jag vill läsa den nu!

1 kommentar:

  1. tips, vinn härliga kuddar
    http://lindisen81.blogspot.se/2012/08/tavling-i-samarbete-med-soffa-direkt.html

    SvaraRadera